Frank de Nijs, Hof van Bemiddelaars: ‘Miscommunicatie kan ernstige gevolgen hebben. Eerst verhelderen is dan de boodschap’


Frank de Nijs, Hof van Bemiddelaars: ‘Miscommunicatie kan ernstige gevolgen hebben. Eerst verhelderen is dan de boodschap’


Onlangs werd in KMO-Insider, een Belgisch zaken informatie magazine, een verslag gepubliceerd van een panelmeeting waarbij juridsche vraagstukken voor bedrijven werden voorgelegd.
Deze panelmeeting bestond uit zes gespecialiseerde Antwerpse advocaten en één bemiddelaar in de persoon van Frank de Nijs van Hof van Bemiddelaars.

We kunnen met trots zeggen dat Frank de Nijs één van onze leden is en een specialist op zijn gebied is, waarbij hij reeds vele juridische problemen en vraagstukken zonder tussenkomst van een rechter tot een goed einde heeft weten te brengen. Om als enige bemiddelaar deel te mogen nemen aan een deze bijeenkomst bewijst des te meer de erkenning van zijn bemiddelingen en dienstverlening.

Hieronder zijn uitspraken in KMO-Insider (1):

“Het gaat er ons zeker niet om, om cliënten weg te halen bij de advocatuur.”

“Wij bieden zeker een meerwaarde. Als wij als bemiddelaar een consensus kunnen bereiken zonder een advocaat, gaan we dat natuurlijk wel doen.”

“Als bemiddelaar pas ik het principe van woord en wederwoord toe. Je zult dus het probleem duidelijk moeten vaststellen. Je gaat tevens de positie van de cliënt bepalen. Wij doen een  auditbespreking, een verslag van  de posities van de betrokken partijen. Vervolgens ga ik kijken naar de mogelijkheden hoe het conflict te benaderen. En het wederwoord zoeken om een gesprek los te krijgen.”

“Als bemiddelaar ontstaan er dikwijls conflicten  enkel en alleen omdat  verschillende partijen een boodschap op een heel andere manier interpreteren. Miscommunicatie kan ernstige gevolgen hebben. Eerst verhelderen is de boodschap.”

 

“Ik merk dat onze cliënten bereid zijn de nodige financiele middelen aan te spreken om ons in te huren. Ze merken immers dat assertieve bemiddeling een directere weg is om het conflict op te lossen.”

 

“Bemiddelaars blijven generalisten. Wij bouwen in allerlei materies een dossier op. Via overleg voegen we daar extra informatie aan toe. We laten alle partijen stap voor stap tot het inzicht komen dat een proces geen zin heeft.


Meer informatie over of contact met Hof van Bemiddelaars: www.hofvanbemiddelaars.com

E-mail: info@hofvanbemiddelaars.com
Tel: +31 (0)115 615 120

Kantoor: Terneuzen – Nederland
Maatschappelijke Zetel io: Antwerpen – België


Bron: KMOInsider, juni 2018


 

(1) KMOinsider is een uitgave van het contentmarketingbureau KMOdynamoo. Tien keer per jaar kruipt KMOinsider in de huid van ondernemers met echte verhalen geschreven op maat van de kmo-bedrijfsleider en -leidinggevende. Met een stel doorgewinterde journalisten, redacteurs en fotografen voelt KMOinsider de polsslag van het bedrijfsleven.


13 augustus 2018 / Nieuwsberichten

Frank de Nijs, Hof van Bemiddelaars: ‘Miscommunicatie kan ernstige gevolgen hebben. Eerst verhelderen is dan de boodschap’