Hogesnelheidslijn blijft zorgenkind

In 2018 zijn meer treinen gaan rijden over de hogesnelheidslijn (hsl). Ook steeg het aantal reizigers op die lijn tussen Rotterdam en Schiphol met 15 procent, meldt de Nederlandse Spoorwegen in het jaarverslag.

Om het toenemende aantal reizigers te kunnen vervoeren, heeft de NS meer Intercity Direct-treinen laten rijden op dat traject: vijf per uur, in plaats van vier. Ook werden de treinen langer.


Hogesnelheidslijn blijft zorgenkind

Hogesnelheidslijn blijft zorgenkind


Minder punctueel

Ondanks het toename van reizigers én treinen, presteert de hsl op bepaalde punten minder dan een jaar eerder. Zo reden treinen op de hsl één procent minder vaak op tijd, in 82,5 procent van de gevallen.

Volgens een woordvoerder komt dat vooral door een ‘bug’ in de software. Daardoor valt gemiddeld tien keer per week een trein stil. Ook woensdagavond had een trein op de hsl problemen.


Bron en meer informatie: www.rijnmond.nl, 28 februari 2019


/ Nieuwsberichten