Autobranche trekt weer aan

Kooij voor pand

Het gaat weer de goede kant op met de autobranche. Henk van der Jagt, directeur van autobedrijf P.A. Van der Kooij vestiging Schiedam (lid van BOR, red.) ziet dat de markt aantrekt. ‘Vooral bij grote bedrijven zie ik dat ze hun wagenpark weer durven verjongen, vorig jaar hielden ze de hand nog op de knip. Kleinere bedrijven zullen in de loop van dit jaar volgen.’

Het autobedrijf had vorig jaar ook niet te klagen over de verkoop, maar dat heeft het vooral te danken aan de trouwe relaties die Van der Kooij als bedrijf heeft. Over het algemeen was het voor de autobranche geen goed jaar. Dat de markt nu weer aantrekt,  heeft volgens Van der Jagt onder meer te maken met de media. ‘Als zij een rooskleuriger beeld schetsen van de economie, durven klanten sneller grote uitgaven te doen. Wat je ook ziet is dat uitgaven die vorig jaar zijn uitgesteld, nu alsnog worden gedaan.’ P.A. Van der Kooij biedt zowel voor de zakelijke als voor de particuliere automarkt het volledige pakket. Gebruikelijke term daarvoor is het zogenoemde ‘one-stop-shopping.’

‘We hebben ons bedrijf zo ingericht dat klanten nergens anders meer heen hoeven. Alles wat met mobiliteit te maken heeft, bieden we aan: de aankoop van een auto, maar ook voor schade en leasen kunnen klanten bij ons terecht. We hebben zelfs een eigen assurantie-afdeling.’

Van der Jagt werkt sinds zeven jaar als directeur van de vestiging in Schiedam, maar daarvoor was de organisatie ook al lid van BOR. Vooral voor contacten vindt Van der Jagt het lidmaatschap belangrijk. De fusie tussen BOR en ROO/HN noemt hij een positieve ontwikkeling. ‘Samengaan vergroot het aantal leden en dus het aantal contacten. Ook kunnen we voortaan een stevigere vuist maken tegen overheden, mocht dat nodig zijn.’

Kijk voor meer informatie op: www.opeldealer.net

/ Nieuwsberichten