Extra activiteiten voor leden

merketing visie

Meer leven in de brouwerij voor jonge bedrijven. Dat wil Guido David van het bedrijf MerketingVisie realiseren binnen de ROO/HN. Hij werd een jaar geleden lid van de ondernemersorganisatie en heeft onlangs het plan opgevat om – samen met een aantal andere ROO/HN leden – meer activiteiten te gaan organiseren.

‘Van oudsher is ROO/HN vooral een club voor belangenbehartiging, dus op dat vlak gebeurt ook veel. Als jonge ondernemer zou ik wel meer activiteiten willen, waarbij ondernemers iets kunnen leren, elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen uitwisselen’, licht David toe. Jaarlijks organiseert ROO/HN al een aantal activiteiten, maar dat mogen er van David wel wat meer worden. ‘Als je een of twee activiteiten mist, kan het zomaar zijn dat je een aantal leden een jaar niet ziet. Dat vind ik zonde.’

De activiteiten die David in gedachten heeft zijn bijvoorbeeld netwerkborrels in combinatie met een lezing of een workshop. De eerste staat al gepland: een masterclass over positioneren. Deze activiteit organiseert hij samen met Chris Dijkstra van Bureau Groen Gras. Advies op het vlak van positioneren is MerketingVisie op het lijf geschreven. David heeft jarenlang gewerkt bij de Positioneringsgroep die corporate bedrijven hielp zich te onderscheiden. Veel midden- en kleinbedrijven klopten ook aan voor hulp, maar konden er niet terecht. Mede daardoor besloot hij zijn eigen bedrijf op te richten. Het doel van MerketingVisie is om kleine bedrijven te adviseren over hoe ze zich kunnen onderscheiden van hun concurrenten. David werkt onder meer voor de Rotterdamse bedrijven UwBelastingExpert, Exclusif Deco, Buro P&O, Finalité en Suitissimo.

/ Nieuwsberichten